بررسی کارایی منعقد کننده پلی آکریل آمید اصلاح شده با نانو ذرات آلومینیوم اکسید

لجن فعال یکی از فرآیندهای تصفیه متعارف زیستی در تصفیه خانه های فاضلاب است. در این فرآیند مقدار زیادی لجن تولید میشود. تجربه نشان داده است که هزینههای ناشی از تصفیه لجن به طور چشمگیری بالا میباشد و 50-35 درصد کل هزینه های بهره برداری ناشی از تصفیه فاضلاب را به خود اختصاص می دهد. از این رو به لحاظ اقتصادی و عملکردی، مدیریت لجن به ویژه حذف آب اضافی تولیدشده طی فرآیند تصفیه زیستی یکی از مهمترین مراحل در تصفیه فاضلاب می باشد. به منظور کاهش هزینه های گزاف سرمایه گذاری، راهبری تأسیسات تصفیه، تثبیت لجن و جلوگیری از آلودگی های محیط زیست، لازم است حجم لجن تولیدی در تصفیه خانه های فاضلاب تا حد امکان کاهش یابد. بدین منظور معمولا از روش تغلیظ و آبگیری لجن استفاده می شود.

اطلاعات بیشتر
روش‌های حذف بوی فاضلاب

یکی از موارد قابل تشخیص آلودگی هوا، بو می باشد که از  منابع مختلفی مانند فاضلاب های شهری و صنعتی، کارخانجات و صنایع، پسماندهای شهری، دخانیات، آلاینده های شیمیایی از کارخانجات و کارگاه های تولیدی و... منتشر می شوند. یکی از مشکلات اصلی در طراحی و بهره برداری تاسیسات جمع آوری، تصفیه و دفع فاضلاب،کنترل بو در سال های اخیر بوده است. بوی فاضلاب شهری معمولاً از گازهای حاصل از تجزیه مواد آلی یا از مواد افزوده شده به فاضلاب ناشی می شود.
یک سری فرآیندهای بیولوژیکی و فعل و انفعالات بیو شیمیایی باکتری ها در سیستم های تصفیه فاضلاب  باعث  تولید انواع گازها ودر محیط باعث انتشار بوهای نامطبوع می‌شود که به گازهای هیدروژن سولفور، آمونیاک موادآلی فرار، مرکاپتان ها و ترکیبات حلقوی فرار بد بو معروف می باشند.

اطلاعات بیشتر
آشنایی با انواع روش‌های تصفیه فاضلاب

 تصفیه فاضلاب به مجموعه روشها و فرآیندهایی گفته می شود که موجب کاهش آلودگی فاضلاب و پس از طی فرآیندها می توان فاضلاب را به محیط زیست دفع کرد و یا مجدد از آن استفاده نمود. فاضلاب به دو بخش عمده تقسیم می شود.
فاضلاب بهداشتی: شامل فاضلاب تولیدی منازل مسکونی، مجتمع های اداری و تجاری، بیمارستان ها، و … می باشد.
فاضلاب صنعتی : شامل فاضلاب تولید فاضلاب تولیدی مراکز صنعتی و تولیدی از جمله کارخانجات، کارگاهها، نیروگاهها و…میباشد.

اطلاعات بیشتر
محلول رفع بوی بد دستشویی

همواره یکی از موارد آزار دهنده در فضای داخلی ساختمان و به خصوص خانه های آپارتمانی ، بوی نامطبوع دستشویی در داخل ساختمان می باشد که حاصل گاز فاضلاب در ساختمان بوده است. این بو می تواند دائم و یا در زمان ها خاصی وجود داشته باشد. برای رفع بوی بد توالت راهکارهای متنوعی ارائه شده است، اولین راه حل استفاده از مواد شیمیایی رایج در بازار می باشد که با توجه به برطرف کردن بوی حاصله برای مدتی کوتاه، معایبی نیز با حود به همراه دارد که در این بین می توان به پوسیدگی لوله کشی ساختمان با استفاده مکرر، تولید بوی حاصله از استفاده این مواد که بسیاری از افراد قابلیت تحمل آن را نداشته و همچنین افرادی که دچار بیماریآلرژی می باشند نیز با استفاده از این مواد بیماری آن ها تشدید خواهد شد.

اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان : 
09130834835