در این بخش قصد داریم به معرفی فرآیند تصفیه فاضلاب بهداشتی بپردازیم اما قبل از آن به شرح خود اصطلاح فاضلاب بهداشتی خواهیم پرداخت. به طور کلی به فاضلابی که بر اثر استفاده انسان از آن جهت مصارف بهداشتی تولید می‌گردد، فاضلاب بهداشتی گفته می‌شود و حتی در بعضی از مراجع به دلیل دخالت داشتن مستقیم انسان در به وجود آمدن آن‌ها ، فاضلاب انسانی یا خانگی نیز گفته می‌شود. سرچشمه این نوع فاضلاب را می‌توان در بخش هایی چون سرویس بهداشتی ، حمام ، لباس شوئی و امثال آن جویا شد. سوالی که برای بسیاری از کاربران به وجود می‌آید این می‌باشد که آیا فاضلاب بهداشتی با فاضلاب شهری تفاوت دارد؟

در پاسخ به این دسته از کاربران باید گفت که در فاضلاب‌های شهری علاوه بر فاضلاب‌های خانگی دسته ای دیگر از فاضلاب‌ها از قبیل فاضلاب ادارات ، صنایعی که در داخل شهر وجود دارد ، واحدهای تجاری و ... نیز وجود دارد. در این سال‌ها به دلیل مطرح شدن  و اهمیت استفاده مجدد از آب موجب گردیده که مسئله تصفیه فاضلاب بهداشتی به نسبت سایر مسائل مرتبط به فاضلاب اهمیت داده شود. عوامل متعددی را می‌توان بر کیفیت فاضلاب بهداشتی تاثیر گذار دانست. مهمترین عامل که به نوعی از نگاه بسیاری از کارشناسان ناچیز گرفته می‌شود ، فرهنگ مردم آن منطقه می‌باشد.

شرکت فرنام رهاورد آسیا با استفاده از علم روز دنیا در زمینه تصفیه فاضلاب  و همچنین با بهره گیری از تجربه چند ساله خود در زمینه تولید ، ساخت و اجرا پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی توانسته است خود را به عنوان یکی از برندهای مطرح در زمینه مهندسی آب و فاضلاب کشور معرفی کند.پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ارائه شده توسط این شرکت دارای قابلیت هایی از قبیل : قابلیت ارتقا ، قابل حمل بودن ، عدم ایجاد بو ، مصرف پایین انرژی ، ظاهری مناسب و همچنین کم جا بودن آن اشاره کرد.

تصفیه فاضلاب به صورت کلی به 3 روش صورت می‌گیرد که عبارت اند از : فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی . کتر دیده شده که استفاده از یک روش به صورت مامل بتواند تمامی نیازهای ممکن را تحت پوشش قرار دهد و به همین دلیل در بیشتر مواقع همواره سعی گردیده تا به صورت ترکیبی از 2 یا 3 روش ممکن استفاده گردد. در بخش‌های بعدی سعی خواهیم کرد هر سه روش نام برده را به صورت کامل شرح دهیم. پس ما را دنبال کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال با ما در تماس باشید.

فرم ارسال نظر

مشاوره رایگان : 
09130834835